Op vakantie eet je toch vaak anders. Er liggen andere producten in de schappen en je geniet misschien vaker dan normaal van een extra blokje kaas of een ijsje. Big smile en geniet, als je je er maar van bewust bent dat je dit aan je gewicht en je spijsvertering gaat merken als het een gewoonte wordt. Last van obstipatie klachten nu je terug bent en het leven volgens werkschema’s de biologische ritme van de vakantie heeft vervangen? Waar kan je dan op letten?
Vezels natuurlijk!
 Moet je meerdere bakkers afgaan om een fatsoenlijk  bruin(volkoren)brood te kunnen kopen? Kijk naar de voordelen: ga met de fiets of loop en benut zo ook de voordelen van het bewegen!
Weet je dat je bij  vele bakkers (van vessem om er een te noemen) op je kassabon ook de ingrediënten kunt laten uitprinten? Leuk om het een paar keer te doen en te kijken wat in je brood zit qua energie, koolhydraten, jodium en …vezels natuurlijk!
Vocht natuurlijk! …En nee daar bedoelen we geen wijntje op het terras mee. Denk aan water (varieer met wat je er in kan doen, sinaasappel, komkommer, basilicum, aardbei, munt, citroen, etc.), thee koud of warm, koffie zonder melk en suiker. 1,5-2 liter per dag
Beweging! Ontspanning! In contact met jezelf zijn…natuurlijk!

 

 

Inspiratie nodig over je hoe die drie factoren met plezier kunt combineren?
Onze Food to Move workshops  natuurlijk! Ervaar zelf hoe groot is ons buffet van gezonde gerechten, zelfgemaakte kruidentheeën en master classes!