Op 22 maart hebben we met een volle groep van de Lente Editie Food to Move workshop genoten.

Thema was: mindful, voeding en ….Paarden!

Één zwaluw maakt nog geen lente, maar deze soep wel!

Geniet van de Lente en van de knollen in deze soep en… Zien we je op de volgende Food to Move Workshop in Haarlem?

De Mindful Diëtisten willen je ook weer graag happy&healthy.

Moeilijkheidsgraad: laag

Bereidingstijd: 10 minuten + 30 minuten kooktijd

Glycemic-index: laag

Kilocalorieën: 370

 

Ingrediënten voor 4 personen:

300 gr. glutenvrije granen (boekweit, quinoa, amarant), 8 radijsjes, 4 aardperen, 2 wortels, 3 zwarte knollen, 1 kleine prei, 2 venkel, 5 bosuitjes, 1,5 liter water, 2 el EVO, evt. salie, zout en peper

 

Snij de prei fijn, schil de wortels en snij ze in kleine blokjes. Was de granen in een zeef tot het water helder is. Verwarm de EVO in een soeppan, voeg de wortels en de prei toe. Doe vervolgens de granen erbij en laat deze glazig worden. Evt. de salie in zijn geheel erbij doen. Voeg het water toe en breng het aan de kook. Laat het 10 min. doorpruttelen. Ondertussen pel en was je de venkel en de zwarte knollen en snij je ze in kleine blokjes. Laat de blokjes venkel en zwarte knol in een aparte pan met water en een beetje zout koken. De groentes mogen net niet onder water staan. Als de groentes zacht zijn, pureer je het en voeg je het toe aan de soep. Verwijder de salie.

Versnipper de radijsjes en de bosuitjes en gebruik deze als topping bij het serveren met een paar druppels EVO en peper.